• mcba linkedin
  • mcba facebook

Mentor Capital & Business Advisory© | All Rights Reserved 2019

Planificarea unui Exit, Soluții și Management

(EPSM)

Care sunt motivele pentru care antreprenorii/acționarii fac un exit?
 

Există diverse motive practice pentru care antreprenorii se retrag din propriile firme.
Totuși, este important să rețineți faptul că fiecare Exit trebuie făcut cu ajutorul unei strategii de Exit adecvata

De-a lungul anilor, prin diviziunea de investiții, am întâlnit mulți proprietari de firme care doreau o strategie de ieșire din propria firmă parțial sau chiar și complet.

 

Mai jos, vom enumera principalele motive pentru care acționarii și antreprenorii și-au dorit un Exit:

  1. Pierderea interesului pentru firmă – multor antreprenori le place ideea unui nou început, iar în urma unor ani de activitate în afaceri și acumularea experienței pe parcurs, aceștia sunt pregătiți pentru o nouă provocare.

  2. Schimbările de piață – Piața este în continuă schimbare, iar noi tehnologii continuă să apară cât timp metodele tradiționale de afaceri rămân în urmă.
    Este timpul să căutați o ieșire din afacerea dvs. şi să o optimizați înainte de a fi lichidată.

  3. Situații financiare – Afacerea este de succes și are foarte mult potențial, dar are probleme financiare.
    Proprietarul, în acest caz, are nevoie de o nouă soluție, susținere financiară și „forțe proaspete” în sistem. În majoritatea cazurilor, aceștia vor fi nevoiți să facă față provocării de a face compania eligibilă pentru un Exit (unde echipa MCBA va contribui și îl va susține de asemenea)

  4. Probleme de sănătate – La un moment dat, proprietarii de firme ar putea suferi din probleme de sănătate care le-ar împiedica implicarea in afacerea propriu-zisă.
    În cele mai multe cazuri, afacerea are nevoie de implicarea directă, performanță și activitate din partea acționarilor pentru a se putea dezvolta și pentru a crește.

  5. Retragerea – Proprietarii simt că vârsta lor nu mai corespunde cu tipul de afacere în care acționează. Pentru ei, acesta este finalul și e timpul să meargă mai departe.

  6. Fără generații următoare – Inițiatorii companiei au gestionat afacerile cu succes de-a lungul anilor, dar e timpul să se oprească și să se relaxeze. Însă, dacă generația următoare nu este doritoare să continue, sau eventual nu există, proprietarii sunt puși în fața situației în care „fructul” afacerii lor ar putea să se piardă în timp din lipsa de continuitate.

Pentru fiecare dintre cazurile menționate mai sus (şi multe altele), Exit-ul este o soluție bună, dar doar dacă este gestionată într-o manieră profesională  care va proteja ofertantul și va crea un scenariu de profit optimizat atât pentru termen lung, cât și pentru termen scurt.


În cazuri izolate, Exit-ul poate fi făcut parțial (prin vânzarea parțială/majorității acțiunilor). Nu este obligatoriu ca proprietarul să se retragă definitiv/să se deconecteze de la propria firmă. Sunt opțiuni pentru a rămâne o parte activă în activitățile companiei, sau, eventual pentru retragere definitivă.

 

Dacă simțiți că unul dintre scenariile de sus se potrivește cu situația dvs. și căutați o modalitate de retragere din companie, contactați-ne pentru asistență.